Saturday, January 12, 2008

آخرین اخبار و تحولات از منطقه تورکمن صحرا




20 دیماه 86 : بعد از واقعه دستگیری گسترده حق خواهان ترکمن، سه روز قبل 16 دی 86 ( 5 ژانویه) چند تن از علما و ریش سفیدان بندر ترکمن و روستاهای چپاقلی و چارقلی برای میانجیگری آیت الله نورمفیدی نمابنده رهبر در گلستان با ایشان جلسه ای در گرگان داشتند. ریش سفیدان ترکمن در این جلسه از نورمفیدی خواستار میانجیگری بین نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات استان گلستان با صیادان و دستگیرشدگان ترکمن شدند. ریش سفیدان ترکمن اطلاعاتی بسیار مفصل به ایشان داده و درددل خود را با نورمفیدی درمیان گذاشتند.
آیت الله نورمفیدی که پیش از این خود را سمبل وحدت ترکمن و فارس، شیعه و سنی در منطقه معرفی می کرد در این جلسه ثابت نمود که تنها یک آلت دست بیش نیست و هیچ کاری نخواهد کرد.
وی در این جلسه خطاب به ریش سفیدان ترکمن گفته است: «اگر معترضان ترکمن فقط ماشین، ساختمان و قایق نیروی انتظامی را به آتش می کشیدند می توانستم کمکتان کنم. طبق گزارشات وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به من، معترضان ترکمن پرچم جمهوری اسلامی را به آتش کشیده اند. پرچم برای نظام و دولت جمهوری اسلامی بسیار مقدس است و اگر کسی پرچم مقدس مارا به آتش بکشد برخورد شدیدی با آنها خواهیم کرد و آنها را به هیچ وقت نخواهیم بخشید.»
پشت قایقهای نیروی انتظامی یک پرچم کوچک جمهوری اسلامی نصب است. بعد از به آتش کشیدن قایق طبیعی است که هرچیزی که در داخل قایق باشد خواهد سوخت. ضمن آنکه در ساختمان نیروی انتظامی هم وجود پرچم امری طبیعی است. ترکمنها با وجود آنکه مخالف رژیم جمهوری اسلامی هستند موافق به آتش کشیدن سمبل هیچ رژیم و حکومتی نیستند. حال چگونه می شود رژیمی که خود پرچمدار سوزاندن پرچم کشورهای دیگر است سوزاندن پرچم خود را بهانه قرار می دهد! طبیعی است که این بهانه ها برای مردم ترکمن به هیچ وجه قابل قبول نیست. چرا که آنها آمده بودند تا مخالفت خود را با رژیم جور و ستم اعلام کنند. آمده بودند که بگویند ترکمنها اگر به پاخیزند هیچ نیرویی نخواهد توانست آنها را مهار کند.
باید به آقای نورمفیدی بگوییم که قاتل صیادان ترکمن شاکی صیادان ترکمن نیز شده است! و این بسیار عجیب است که رژیم می کشد و شکایت می کند و بر اساس شکایت خود زندانی و شکنجه هم می کند!! سئوال اینجاست که آیا شاکیان (وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی) قرار بود پیش آقای نورمفیدی تعریف صیادان محروم را بکنند؟!
هرروزی که مردم ترکمن در زندانهای رژیم بمانند، ضربه ای کاری به جمهوری اسلامی وارد خواهد شد چرا که مشروعیت یک رژیم به مردمش است. رژیمی که مردمش را اعم از ترکمن، بلوچ، عرب و ترک آذربایجان به بند می کشد نشان می دهد که رژیمی مردمی نیست. زندانی کردن مردم پروژه ای است که رژیم در چند مدت گذشته دربلوچستان، اهواز و آذربایجان نیز دنبال کرده است، نتیجه این کار هرچه که باشد به نفع جمهوری اسلامی نخواهد بود.
قیام شجاعانه مردم ترکمن علیه ظلم و ستم رژیم از سوی دیگر دست خائنان به ملت ترکمن را رو کرد. افرادی مانند نماینده مجلس در بندرترکمن که بجای محکوم کردن قتل مردم ترکمن به دست جمهوری اسلامی، قیام کنندگان را ضدانقلاب و شورشی نامیده است منفور ملت خواهد بود. و نام آنان برای همیشه در حافظه تاریخی ملت خواهد ماند.
در رژیمی که اساس و پایه تشکیل آن ظلم و قتل و غارت باشد صیادان خود به صید تبدیل می شوند. ولی این صیادان روزی ثابت خواهند کرد که تورهای آنان تنها به ماهیگیری اختصاص ندارد و با پشتیبانی آحاد ملت ضربه ای فراموش نشدنی به این رژیم غاصب و نامشروع خواهند داد.


سازمان آزادیبخش ترکمن صحرا – تورکمن صحرا آزادلیق قوراماسی
TURKMENSAHRA AZADLYK GURAMASY
TURKMENSAHRA LIBERATION ORGANIZATION

No comments: