Saturday, November 24, 2007

بازداشت مجدد شاهین ساوالان

جمعه دوم آذر ماه: بنابه گزارشات رسیده از مشکين شهر ساعت ۱۱قبل ازظهرامروز اول آذر، مامورین باداشتن حکم جلب “شاهین اسماعیل پور” اقدام به بازداشت وی کردند. نامبرده درجریان ناآرامیهای سال گذشته آذربایجان دستگیر و بشدت شکنجه شده بود.از چندی پیش وی تحت تعقیب ماموران امنیتی قرارداشت.
شاهین اسماعیل پور که حین دستگیری امروز با چندتن ازفعالین بسرمیبرد در سخنان کوتاهی با فریاد خطاب به ماموران ابراز نمود من نه دادگاه جمهوری اسلامی رابرسمیت میشناسم و نه هراسی ازشما دارم و خون من ازخون رفقایم رنگینتر نیست. هنوز از محل نگهداری وی خبری دردست نیست.

حمایت انجمن های اسلامی از دانشجویان آذربایجانی


خبرنامه امیرکبیر: انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه مشترکی نسبت به اعمال تبعیض علیه دانشجویان ترک زبان اعتراض کرده و حمایت خود را از این دانشجویان اعلام کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:
بی شک در جامعه کنونی ایران ، دانشجویان مهمترین و موثرترین جریان سیاسی منتقد حاکمیت را تشکیل می دهند. دستگیری های گسترده دانشجویان و محکومیت های قضایی آنها ، احکام متعدد کمیته های انضباطی و محدودیت های بی شمار ایجاد شده در مقابل تشکل های مستقل دانشجویی موید این مطلب است.
در این بین دانشجویان آذربایجانی با داشتن بدنه ای گسترده در دانشگاههای مختلف کشور و با اتکا به پایگاه مردمی خود پس از حرکت های خرداد ماه ۸۵ بسیار مستحکمتر شده اند و بخش بزرگی از فعالیت های دانشجویی را به خود اختصاص داده اند ، به گونه ای که تنها در یک سال گذشته بیش از ۵۰ تن از دانشجویان هویت طلب ترک زبان با برخوردهای انضباطی و قضایی مواجه شده اند.
دانشجویان آذربایجانی با رعایت چارچوب های دموکراتیک در جهت احقاق حقوق اولیه انسانی گام بر می دارند و توجه خود را به حل مسائل ملی و قومی معطوف می کنند. اما در این میان با وجود تلاشهایی که جهت مطرح نمودن این فشارها و برخوردها و کاهش هزینه های فعالیت های دانشجویی انجام گرفته است ، دانشجویان هویت طلب در دانشگاههای کشور مورد کم توجهی قرار گرفته اند و علی رغم زندان ، بازداشت و محرومیت از تحصیل و تهدید خانواده ها ی فعالین دانشجویی ، همچنان صدای رسایی از سایر فعالین حقوق بشر به گوش نمی رسد.
ما امضا کنندگان این بیانیه ، همراهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در نشست دفتر تحکیم وحدت را پس از شش سال که در راستای همگرایی تشکیلاتی و به عنوان راهگشای برقراری ارتباط بین فعالین دانشجویی هویت طلب و دموکراسی خواه می باشد را به فال نیک گرفته و این ارتباطات را با وجود برخی مشکلات ، نیازی اجتناب ناپذیر می دانیم و برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان هویت طلب و احضارها و احکام کمیته های انضباطی دانشگاه تبریز و زندانی شدن تعدادی ازدانشجویان دانشگاههای دیگر را محکوم می کنیم.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علو پزشکی مشهد (فراکسیون مدرن)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهرود
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علو پزشکی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان (دانشکده ادبیات)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هرمزگان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران (صنعتی بابل)
انجمن دمکراسی خواه دانشگاه تهران
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان

Sunday, November 18, 2007

توپراق منتشر شد


سومین شماره نشریه توپراق ارگان کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان منتشر و در شهرهای غرب آذربایجان پخش شد. در این شماره از توپراق مقالات مختلفی در مورد گروه های تروریستی کرد، سیاست های منطقه ای تروریست ها و علل حمایت های پنهان و آشکار شوونیسم فارس از گروه های تروریستی کرد مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین آخرین بیانیه های کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان و خبر هایی در رابطه با گروه های تروریستی را می خوانیم.
با توجه به بعضی محدودیت های امنیتی و مشکلات توزیع نشریه، کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان امیدوار است که هواداران و فعالین ملی آذربایجان ساکن شهرهای غرب آذربایجان که نشریه به دست شان می رسد، برای استفاده عموم مردم نشریه تکثیر و به دست سایر دوستان خود برسانند.
کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

۸۶/۸/۲۷

مراسم 93 مین سالگرد ستارخان سردار آذربايجان

جمعه 25 آبان ماه: در مراسم امسال حضور نیروهای اطلاعاتی ولباس شخصی به طور چشمگیری در محل بوده وهر کسی که بر سر مزار شیخ محمد خیابانی ادای احترام و فاتحه میخوانده فورا از طرف مامورین بازداشت و به مینی بوسهای واقع در پشت حرم انتقال می یافت.
امسال نیروهای دولتی همانند پارسال مراسمی فرمایشی را بر سر مزار ستارخان برگذار کرده بودند واز مدارس دخترانه عده ای از دختران دانش آموز را جهت سیاهی لشگر به محل مراسم دولتی آورده بودند. و همچنین با دادن شیرینی وچای در مراسم عابرین بیخبر را جهت نشستن در محل مراسم دولتی ترغیب میکردند.
در سمت دیگر مراسم کنار مزار شیخ محمد خیابانی نمایشگاه عکس و کتاب از مبارزین مشروطه برپا کرده بودند.سخنران دولتی هم در این مراسم مشغول تحریف تاریخ در سخنرانی خود بود. بر اساس شواهد تعداد31 نفر در محل مراسم دستگیر شدند که از این تعداد 3تن از آنها دختر هستند. در مراسم گرامیداشت 93 مین سالگرد شهادت ستارخان سردار کبیر آذربایجان، به گزارشی بیست نفر و براساس گزارش دیگری دهها نفر از فعالین و همچنین از آذربایجانی های مدافع سردار ملی بازداشت شده اند که اسامی جمعی از آنها عبارتند از :
حجت الاسلام عظیمی قدیم-
بلال ولیزاده-
یوسف موسویان-
جعفر پژمان-
حسين ستاري-
داریوش عبادپور-
رسول رضایی-
ایواز-
آراز نقي پور-
یانار سونمز-
حجازی -
رسول رضایی
عیوض خانی و غيره-
اسامی دیگر ستگیر شدن هنوز مشخص نیست
گزارشها حاكي از آن ايست كه دهها فیلمبردار وزارت اطلاعات از پشت بامهای مشرف به صحن در حال فیلم برداری از فعالین حرکت ملی و کنترل آنها تلفنهای موبایل آنها از طریق دستگاههای ویژه بودند وصدها تن از وابستگان حکومتی اعم از بسیجی، و لباس شخصی، همراه با نیروهای یونیفورمدار، با اشغال مزارهای شهید ستارخان و شهید خیابانی در حال برگزاری مراسم فرمایشی و مجعولی به زبان فارسی بودند که هدف از آن ممانعت از تجمع فرزندان ستارخان و از سرگیری مراسم مستقل و ملی بود.

لغو پروانه انتشار نشریه دیلماج


هیئت نظارت بر مطبوعات پروانه انتشار نشریه “دیلماج” را به علت عدم صلاحیت صاحب امتیاز این نشریه لغو کرد. محمدعلی دادخواه، وکیل نشریه “دیلماج” در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این مطلب، گفت: نشریه دیلماج که یک نشریه تحقیقاتی و اجتماعی است و به صورت سراسری در تهران و تبریز به چاپ می رسد، از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شده است. وی در مورد علت لغو پروانه نشریه دیلماج، گفت: تاکنون علت لغو انتشار این نشریه به طور رسمی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به ما اعلام نشده است، اما این هیئت اعلام کرده است صاحب امتیاز این نشریه واجد شرایط لازم برای انتشار نشریه نبوده است. وکیل نشریه دیلماج ضمن انتقاد از این رویه هیئت نظارت بر مطبوعات، گفت: تاکنون چندین شماره از نشریه دیلماج به چاپ رسیده است و تعجب آور است که چرا هیئت نظارت بر مطبوعات پس از انتشار چندین شماره از این نشریه، اقدام به چنین تصمیمی گرفته است. دادخواه با بیان اینکه اقدام هیئت نظارت بر مطبوعات مغایر اصل 168 قانون اساسی است، گفت: طبق این اصل دادگاهی که با حضور هیئت منصفه مطبوعات و به صورت علنی برگزار می شود، صالح به لغو انتشار نشریات و مطبوعات است و چنین حقی را قانونگذار برای هیئت نظارت بر مطبوعات قائل نشده است. وی اظهار امیدواری کرد که دادسرای کارکنان دولت و رسانه ها پس از ارجاع پرونده نشریه “دیلماج” به این دادسرا، رأی به انتشار مجدد این نشریه دهد.

یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه


یکشنبه,۲۷ آبان ۱۳۸۶
بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی ارومیه در طی هفته های گذشته حملات وحشیانه ای علیه زندانیان سیاسی این زندان صورت گرفته است. کارگزاران زندان با باطوم به بند زندانیان سیاسی حمله ور شدند که در اثر این حمله تعدای زیادی از آنها بشدت زخمی شده اند. مسئولین زندان پس از حمله و ضرب و شتم زندانیان سیاسی تعدای از آنها را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان منتقل کردند.
از جمله کسانی که به این بند منتقل شده اند آقای سعید سنگر می باشد. سعید سنگر از زندانیان سیاسی که در شهریور سال 1379 دستگیر شد او ابتدا به اعدام محکوم شد و سپس حکم او به حبس ابد تقلیل یافت. سعید سنگر در اثر این حملات بشدت زخمی شده و به سختی قادر به راه رفتن است.

آزادی امیر عباس بنائی کاظمی هویت طلب آذربایجانی


ساوالان سسی:به گزارش رسیده از تبریز، امیر عباس بنایی کاظمی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در این شهر،پس از تحمل 6 ماه حبس، به تازگی از زندان تبریز آزاد شده است.
بر اساس همین گزارش این فعال ملی که پيش از اين از سوي دادگاه انقلاب تبریز به ۲ سال زندان محکوم شده بود.پس از تقاضای تجدید نظر این محکومیت به یک سال تقلیل یافته بود. و با توجه به اينكه بنایی کاظمی تاكنون در حدود شش ماه از اين مدت محكوميت را تحمل كرده بود، با درخواست آزادي مشروط، آزاد گشته است.
خاطر نشان می شود وی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه ۸۶، در پی حمله نیروهای اطلاعاتی به منزل بازداشت و بعد یک ماه بازداشت و شکنجه در سلول انفرادی وزارت اطلاعات به بند ۹زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود.

انتقال علی عباسی فعال اردبیلی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان

ساوالان سسی: اخبار رسیده از اردبیل حاکیست علی عباسی فعال اردبیلی بعد ۳۴ روز بازداشت در سلول انفرادی وزارت اطلاعات از ۳ روز پیش به بند ۷ زندان مرکزی اردبیل انتقال یافته است.اتهامات وارده بر وی تبلیغ علیه امنیت ملی می باشد.بر اساس همین گزارش عباسی که ممنوع الملاقات نیز شده است در شرایط نامناسب جسمی و روحی بسر می برد.

فعال هويت طلب نقده اي به زندان انتقال يافت

اورمونيوز: علي حاج محمدي يکي از فعالين حرکت ملي آذربايجان ساکن روستاي "يادگارلي" از توابع شهر نقده که در اعتراضات روز جهاني زبان مادري اين شهر (2 اسفند 1385) از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده بود و بعد از تحمل بازداشت موقت از سوي شعبات 101 و 102 دادگاههاي جزايي نقده به دليل شرکت در تجمع غير قانوني و کشف اعلاميه هاي تجزيه طلبانه به 30 ضربه شلاق، دوميليون جزاي نقدي و چهار ماه حبس تعزيري محکوم شده بود چند روز قبل از سوي ماموران نيروي انتظامي بازداشت و به زندان نقده انتقال يافته است. اين فعال نقده اي که بواسطه شغل کارگري گذر زندگي مي کند، قبلا حکم 30 ضربه شلاق در مورد وي اجرا شده بود به دليل عدم توان مالي نتوانسته بود که جزاي نقدي را به حساب دولت واريز نمايد . لذا از سوي نيروي انتظامي بازداشت و به زندان نقده انتقال يافته است.

فعال هويت طلب نقده اي به زندان انتقال يافت

اورمونيوز: علي حاج محمدي يکي از فعالين حرکت ملي آذربايجان ساکن روستاي "يادگارلي" از توابع شهر نقده که در اعتراضات روز جهاني زبان مادري اين شهر (2 اسفند 1385) از سوي نيروهاي امنيتي بازداشت شده بود و بعد از تحمل بازداشت موقت از سوي شعبات 101 و 102 دادگاههاي جزايي نقده به دليل شرکت در تجمع غير قانوني و کشف اعلاميه هاي تجزيه طلبانه به 30 ضربه شلاق، دوميليون جزاي نقدي و چهار ماه حبس تعزيري محکوم شده بود چند روز قبل از سوي ماموران نيروي انتظامي بازداشت و به زندان نقده انتقال يافته است. اين فعال نقده اي که بواسطه شغل کارگري گذر زندگي مي کند، قبلا حکم 30 ضربه شلاق در مورد وي اجرا شده بود به دليل عدم توان مالي نتوانسته بود که جزاي نقدي را به حساب دولت واريز نمايد . لذا از سوي نيروي انتظامي بازداشت و به زندان نقده انتقال يافته است.