Sunday, November 18, 2007

مراسم 93 مین سالگرد ستارخان سردار آذربايجان

جمعه 25 آبان ماه: در مراسم امسال حضور نیروهای اطلاعاتی ولباس شخصی به طور چشمگیری در محل بوده وهر کسی که بر سر مزار شیخ محمد خیابانی ادای احترام و فاتحه میخوانده فورا از طرف مامورین بازداشت و به مینی بوسهای واقع در پشت حرم انتقال می یافت.
امسال نیروهای دولتی همانند پارسال مراسمی فرمایشی را بر سر مزار ستارخان برگذار کرده بودند واز مدارس دخترانه عده ای از دختران دانش آموز را جهت سیاهی لشگر به محل مراسم دولتی آورده بودند. و همچنین با دادن شیرینی وچای در مراسم عابرین بیخبر را جهت نشستن در محل مراسم دولتی ترغیب میکردند.
در سمت دیگر مراسم کنار مزار شیخ محمد خیابانی نمایشگاه عکس و کتاب از مبارزین مشروطه برپا کرده بودند.سخنران دولتی هم در این مراسم مشغول تحریف تاریخ در سخنرانی خود بود. بر اساس شواهد تعداد31 نفر در محل مراسم دستگیر شدند که از این تعداد 3تن از آنها دختر هستند. در مراسم گرامیداشت 93 مین سالگرد شهادت ستارخان سردار کبیر آذربایجان، به گزارشی بیست نفر و براساس گزارش دیگری دهها نفر از فعالین و همچنین از آذربایجانی های مدافع سردار ملی بازداشت شده اند که اسامی جمعی از آنها عبارتند از :
حجت الاسلام عظیمی قدیم-
بلال ولیزاده-
یوسف موسویان-
جعفر پژمان-
حسين ستاري-
داریوش عبادپور-
رسول رضایی-
ایواز-
آراز نقي پور-
یانار سونمز-
حجازی -
رسول رضایی
عیوض خانی و غيره-
اسامی دیگر ستگیر شدن هنوز مشخص نیست
گزارشها حاكي از آن ايست كه دهها فیلمبردار وزارت اطلاعات از پشت بامهای مشرف به صحن در حال فیلم برداری از فعالین حرکت ملی و کنترل آنها تلفنهای موبایل آنها از طریق دستگاههای ویژه بودند وصدها تن از وابستگان حکومتی اعم از بسیجی، و لباس شخصی، همراه با نیروهای یونیفورمدار، با اشغال مزارهای شهید ستارخان و شهید خیابانی در حال برگزاری مراسم فرمایشی و مجعولی به زبان فارسی بودند که هدف از آن ممانعت از تجمع فرزندان ستارخان و از سرگیری مراسم مستقل و ملی بود.

No comments: