Wednesday, September 19, 2007

زندانیان سیاسی آذربایجان در وضعیت بسیار نگران کننده ای به سر می برند

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱٣٨۶ - ۱٨ سپتامبر ۲۰۰۷

روند برخوردها و اعمال فشار بر فعالین آذربایجانی روز به روز افزایش پیدا می کند. بازداشت‌‏های طولانی مدت و وضعیت نگهداری آنها به شکل نگران‌‏کننده‌‏ای تداوم دارد.
وضعیت سعید متین پور، جلیل غنی لو، بهروز صفری، امیر عباس بنایی کاظمی و تعداد دیگر از زندانیان سیاسی آذربایجانی موجی از نگرانی را در بین خانواده های آنها و نهادهای حقوق بشری رقم زده است، گزارش ها حکایت از وضعیت نامناسب دیگر زندانیان سیاسی آذربایجانی دارد.
تشکل های مدافع حقوق زندانیان سیاسی آذربایجانی و خانواده های بازداشت شدگان، از روند برخوردهای صورت گرفته ناراضی هستند و می گویند روند دادرسی به صورتی ناعادلانه در جریان است؛ و آنها از حق داشتن وکیل مدافع در زمان تحقیقات و مدت بازداشت محروم اند و حتی بازجویی ها در بسیاری موارد همراه با فحاشی و ضرب و شتم صورت می گیرد.
به رغم گذشت بیش از سه ماه از بازداشت این فعالین تا به حال به طور مشخص اطلاعی از اتهام آنها در دست نیست و وضعیت حقوقی بازداشت آنها نیز نامشخص است، بازجویی ها بدون حضور وکیل و حق دسترسی به وکیل انتخابی در جریان است ودستگاه قضایی هیچ توضیح روشن و دلیل قانع کننده ای برای بازداشت آنها ارائه نداده است. آنها در سه ماه گذشته تنها چند تماس تلفنی کوتاه با خانواده داشته اند، خانواده این فعالین نگرانی شدید خود، را از ادامه بازداشت غیرقانونی فرزندانشان اعلام داشته اند.

بنا به گزارشات رسیده سعید متین پور روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر، که در تاریخ ۴ خرداد ماه توسط مامورین وزارت اطلاعات زنجان بازداشت شده و در بند ۲۰۹ زندان اوین در حبس انفرادی بسر می برد بشدت شکنجه شده است
در همین خصوص سازمان عفو بین الملل، روز پنج شنبه ۲۳ ماه اوت، نسبت به «شکنجه» سعید متین پور روزنامه نگار و فعال حقوق فرهنگی آذربایجان، ابراز نگرانی کرد.
در اعلامیه سازمان عفو بین الملل گفته شده که سعید متین پور، در بند ۲۰۹ زندان اوین، که زیر نظارت سازمان اطلاعات جمهوری اسلامی قرار دارد، در بازداشت به سر می برد.
بر اساس این اعلامیه و بر پایه اطلاعات موجود، سعید متین پور زیر فشار قرار دارد تا به «اعترافات» تلویزیونی تن در دهد.
در این میان مهندس عبداله عباسی جوان، مدرس دانشگاه و صالح کامرانی، وکیل مدافع آذربایجانی دیگر فعالین سیاسی میباشند که بیش از یکماه است در وضعیت نامعلومی بسر می برند. آنها در تاریخ ۲۷ مرداد ماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. مسولین دولت ایران هیچگونه اطلاعاتی در مورد این اشخاص فراهم نکرده اند.و هیچ خبری در خصوص اتهامات وارده به آنها در اختیار نزدیکان ایشان قرار داده نشده است .
همچنین سازمان عفو بین الملل نیز با انتشار بیانیه ای آقای کامرانی را یک زندانی عقیدتی دانسته که صرفأ در ارتباط با فعالیت های قانونی اش در مقام یک وکیل مدافع، و برای اعمال مسالمت آمیز حقوق به رسمیت شناخته شده بین المللی آزادی بیان، و تلاش برای ارتقای حقوق جامعه آذری ایران توقیف شده است.
گزارشات رسیده از تبریز حاکی است وضعیت نگهداری امیر عباس بنای کاظمی دیگر فعال آذربایجانی که روز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط مامورین اداره اطلاعات تبریز در منزل خویش دستگیر شده است و هم اینک در زندان تبریز نگهداری می شود نامطلوب است.
روز ٣۱ آگوست مصادف با جمعه نهم شهریور سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خواهان پایان بخشیدن به شکنجه و آزار و اذیت امیرعباس بنائی کاظمی فعال حقوق زبانی آذربایجان و آزادی سریع وی شد. در گزارش عفو بین الملل آمده " خانم جمیله بنای کاظمی مادر امیر عباس که یک بار با فرزند خود ملاقات کرده است به بخش ترکی آذربایجانی رادیو آمریکا گفته است که وضعیت فرزندم نامناسب است، او به شدت شکنجه شده است و در اثر شکنجه های جسمی دندانهایش شکسته و صورتش کبود شده است. مادر این زندانی سیاسی اضافه نموده است که تحت هیچ شرایطی از خواسته های بشردوستانه خودشان مبنی بر آزادی زبان مادری خویش (ترکی آذربایجانی) دست نخواهند کشید."

از طرفی شهناز غلامی فعال سیاسی آذربایجان و فعال حقوق زن در تبریز که از ۲۹ مرداد امسال در زندان بسر می برد و عصر روز سه شنبه بیستم شهریور با وثیقه ۱۰۰ میلیون ریالی پس از ۲۲ روز بازداشت بطور موقت آزاد شده است در گفتگوی با سایت کانون زنان با اعتراض به نحوه دستگیری و نوع برخورد خشونت آمیز مامورین اطلاعاتی اظهار داشته :"مرا چشم بسته به محل بازجویی بردند و من برای اعتراض به این نوع برخورد به هیچ کدام از سوالات بازجو ها پاسخ ندادم و حتی بخش مربوط به مشخصات فردی برگه بازجویی را پر نکردم."
همزمان با افزایش فشارها بر زندانیان سیاسی و عقیدتی آذربایجان اعضای خانواده این زندانیان نیز تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته اند.
برابر گزارش های منتشره خانم لیلا حیدری همسر آقای بهروز صفری که از سوی اداره اطلاعات برای ملاقات با همسرش بصورت تلفنی احضار شده بود، بدون اینکه موفق به ملاقات با همسرش شود، توسط مامورین بازداشت گردید. تاکنون از موقعیت و شرایط جسمی و روحی وی هیچ خبری اعلام نشده است.
با گذشت چند هفته از بازداشت علیرضا متین پور و لیلا حیدری، مقامات قضایی زنجان هنوز اتهامات این افراد را عنوان نکرده اند و پیگیری خانواده های آنان برای اطلاع از سرنوشت فزندانشان بی نتیجه بوده است.
از سوی دیگر در پی اطلاع رسانی و مصاحبه خانم عطیه متین پور (عطیه طاهری) همسر سعید متین پور با رسانه های گروهی در خصوص شرایط زندانی شدن همسرش، وی از سوی وزارت اطلاعات شدیدا تحت تعقیب و آزار و اذیت قرار دارد.
همچنین خانم مینا کامرانی همسر وکیل بازداشتی آذربایجان، صالح کامرانی که خود نیز فارغ التحصیل رشته حقوق می باشد، از سوی ماموران امنیتی تهدید به بازداشت شده است. خانم کامرانی بارها طی مصاحبه با رادیوها و تلویزیونهای خارجی نسبت به آزار و اذیت همسرش اعتراض کرده بود.
شواهد نشان میدهد این شکنجه ها در راستای برنامه ای هدفمند و سیاسی و در جهت بی حرمتی به کرامت زندانی و تضعیف اراده آنان صورت می گیرد.
در این میان فعالان حقوق بشری آذربایجانی با اعلام اعتراض نسبت به این رویه از نهادهای مسئول بویژه نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارد با بررسی این گزارشها مانع نقض حقوق اساسی و آزادیهای اجتماعی افراد گردند.
آذربایجانی های ایران خواستار حقوقی در امور فرهنگی و زبان، از جمله حق تحصیل و آموزش به زبان مادری هستند. اما متاسفانه مقامات ایرانی به کسانی که در پی ترویج هویت فرهنگی آذربایجانی هستند، به دیده سوء ظن می نگرند و آنان را توقیف، شکنجه و محکوم به حبس می کنند.

بنابر این ما خواهان تعیین تکلیف افراد بی‌‏گناهی هستیم که تنها جرم آنها دفاع مسالمت آمیز از حقوق انسانی است
در پایان از تمامی سازمان های حقوق بشری می خواهیم که ضمن محکوم کردن دستگیریهای گسترده و شکنجه فعالان سیاسی اذربایجان به سرنوشت آنها بی توجه نباشند و با اعمال فشار بر دولت ایران از ادامه نگهداری بلاتکلیف این زندانیان در بازداشت گاهها خودداری نماید.

گزارش از: واحید قاراباغلی

چهار زندانی سیاسی دیگر اهواز در معرض خطر اعدام

آزاد تبریز- به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، چهار تن از زندانیان سیاسی زندان کارون اهواز در معرض خطر اعدام هستند. این چهار زندانی که ابتدا در زندانهای مخفی وزارت اطلاعاتوسپس به زندان کارون منتقل شدند، طی دوران زندان تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند تا به اتهاماتی که وزارت اطلاعات به آنها نسبت داده بود در مقابل دوربینهایتلویزیوناعتراف کنند. این چهار زندانی به نامهای حمزه سواری، زامل باوی، عبدالمام زائری و ناظم بریهی در معرض خطر اعدام قرار دارند. هفته گذشته دو تن از اعضای خانواده سواری (محمد علی و جعفر سورای) دراهوازاعدام شدند. خانواده سواری طبق معمول هر سه شنبه برای ملاقات با فرزندانشان به زندان مراجعه می کردند ولی وقتی که هفتۀ گذشته برای ملاقات با عزیزانشان به زندان کارون رفتند به آنها گفته شد که ملاقاتزندانیانسیاسی (امنیتی) لغو شده است. این در صورتی بود که همان روز آنها را اعدام کرده بودند. حتی به آنها خبر اعدام فرزندانشان را اعلام نکردند و آنها از طریق رسانه های گروهی اطلاع یافتند. علیرغمگذشت چند روز از اعدام فرزندانشان هنوز از تحویل اجساد آنها خوداری می کنند. محافظین دادستانی اهواز رفتاری غیرانسانی با این خانواده های دردمند داشتند. خانواده های چهار زندانی نامبرده درنگرانی فزاینده ای بسر می برند واز کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن حکمآنهاهستند .

آزادی شهناز غلامی و جواد رجب زاده



شهناز غلامی و دخترش حسنای هشت ساله که چندی پیش در تبریز در پی حمله نیروهای اطلاعات به منزل بازداشت شده بودند شب سه شنبه در ساعت 21، دست کم بعداز دو هفته حبس، با قرار وثیقه ای به ارزش 10 میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شده اند.
همچنین آقای جواد رجب زاده یکی از فعالین حرکت ملی آذربایجان که چندی پیش در تبریز توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت شده بود پس از بازجویی با تامین وثیقه ای به ارزش 20 میلیون تومان از زندان تبریز آزاد شد.

سعادتی در اردبیل به دنبال یورش وحشیانه مامورین بازداشت شد

میللی شورا-سه شنبه 27 شهريور1386 : اوختای: بدنبال یورش وحشیانه مامورین اطلاعاتی، ودود سعادتی فعال هویت طلب حرکت ملی آذربایجان، در تاریخ 26/06/1386در محله معجز اردبیل در ساعت 6 از مغازه سنگ بری محل کارش، ربوده شده و تا کنون هیچ خبری از وی در دست نیست. سعادتی در دوم اسفند 1385در روز جهانی زبان مادری و نیز همزمان با نخستن سالگرد تجمع و قیام عظیم ملت آذربایجان در یک خرداد 1386 در اردبیل دستگیر شده و نزدیک به شش ماه در زندان این شهر محبوس بود.

مهدی پور به زندان اورمیه فراخوانده شد

میللی شورا-سه شنبه 27 شهريور1386 : اورمو نیوز: بنا به اخبار رسیده از اورمیه، به فریدون مهدی پور فعال حرکت ملی آذربایجان در اورمیه ابلاغ شده است٬ روز ۱۵ مهر ۱۳۸۶ خود را به زندان اورمیه معرفی کند. طبق حکم صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه مهدی پور باید حداقل ۱۰ ماه در حبس بماند. مهدی پور بار اول در جريان تظاهرات اول مهر ۱۳۸۵ در اورميه که در اعتراض به ادامه تبعيض زبانی در ايران و عدم تدريس زبان ترکی در مدارس شهرهای مختلف آذربايجان برگزار شد، دستگيرشده بود.
او پس از چند روز بازداشت و بازجويي در زندان اداره کل اطلاعات آذربايجان غربی به قيد ۲۰ میلیون تومان وثيقه آزاد، و پس از محاکمه از طرف قاضي حسين زاده رئيس شعبه سه دادگاه انقلاب اسلامی اورميه به ۳۶ ماه حبس (۳۰ ماه تعلیقی و ۶ ماه قطعی) حبس محکوم شده بود. او در اعتراضات خرداد ماه ۱۳۸۶ مردم اورمیه برای بار دوم دستگیر و بعد از آزادی با قرار وثیقه (۲۰ میلیون تومان دیگر) به ۴ ماه حبس دیگر محکوم گشت.
در دادنامه صادره برای فريدون مهدی پور اتهامات وی اقدام عليه امنيت کشور و همكاری با گروهك تجزيه طلب آذربايجان جنوبی (پان تركيست) ذکر شده بود!

علت بازداشت کامرانی هنوز روشن نیست


میللی شورا-سه شنبه 27 شهريور1386 : بنا به اخبار واصله از زندان اوین آقای صالح کامرانی، فعال حرکت ملی آذربایجان و وکیل مدافع تمامی اقشار جامعه و بخصوص فعالین حقوق بشر در ایران، در بند 209 زندان اوین در سلول انفرادی و در وضعیت بدی به سر می برد. این در حالی است که نه تنها به خانواده ایشان، حتی به همسر وی نیز اجازه ملاقات نمی دهند.صالح تنها یک بار در اولین روزهای بازداشت با خانواده خود تماس کوتاهی داشته است. در این میان بعضی اخبار ضد و نقیض از اعتصاب غذا و انتقال وی به بیمارستان حکایت دارد.
لازم به ذکر است که آقای کامرانی از ناراحتی قلبی مزمن رنج می برند. با این حال آقای کامرانی هنوز تفهیم اتهام نشده و علت بازداشت ایشان هنوز مشخص نشده است و حتی همسر ایشان،خانم مینا اصغری، نیز چندین بار از طرف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم بخاطر اطلاع رسانی در مورد همسرشان، تهدید به بازداشت شده اند.
آقای صالح کامرانی از کاندیداهای شورای شهر تهران می باشند و وکالت افرادی نظیر آقای عباس لسانی،، آقای مهندس امانی(فعال حقوق بشر)، آقای یوسف عزیز بنی طرف(فعال حقوق بشر) و ... را بر عهده داشته است. همچنین وی مقالاتی در باب حقوق بشر و حقوق اجتماعی و فردی و حقوق کودکان در نشریاتی نظیر نشریه وزارت دادگستری و اویرنجی و اویرنجی باخیشی و سایتهای معتبر خبری و حقوقی و علمی نظیر دورنا و ایلنا و... به چاپ رسانده است.

فراخوان تظاهرات در برابر خبرگزاری بی بی سی در لندن

دفاع ازحق آموزش به زبان مادری در اول مهر ماه
مردم آزادیخواه ترک ؛ملت ترک در آذربایجان با تحمل انواع ستمها در شرایط سخت و دردناکی بسر میبرد. در دهه های گذشته ترکها در ایران شدیدا متحمل ستم و تبعیض ملی در عرضه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره بوده است. آموزش و تحصیل به زبان فارسی در خدمت اسمیلاسیون و فارس سازی ملت ترک و دیگر ملل تحت ستم ملی در ایران است. درهشتادو چهار سال گذشته در ایران زبان فارسی زبان رسمی ، اجباری ، تحمیلی٬ ولی زبان ترکی ممنوع بوده است. بدین گونه شوونیستهای فارس ملت ترک را از ابتدائی ترین حق انسانی یعنی آموزش به زبان مادری محروم کرده اند.
روز اول مهر روز آغازآموزش و تحمیل زبان فارسی بعنوان زبان بیگانگان و اشغالگران به دانش آموزان ترک می با شد. ما آذربایجانیهای مقیم بریتانیا خواهان آموزش به زبان مادری ، رسمی شدن زبان ترکی ورفع هر گونه تبعیض و ستم ملی برملت ترک آذربایجان و دیگر ملل تحت ستم ملی در ایران هستیم. ما در اعتراض به آموزش و تحمیل زبان فارسی در آذربایجان واعتراص به ممنوعیت زبان ترکی در ایران، تظاهراتی را در مقابل خبرگزاری جهانی بی بی سی برگزارخواهیم داشت. از همه آذربایجانیها و انسانهای آزادیخواه ، عربها، کردها، بلوچها و تورکمانها که قربانی سیاستهای شوونیستی فارس ودولتهای حاکم در ایران شده اند دعوت می کنیم در این حرکت اعتراضی شرکت نمایند. تشکیلات آذربایجانیهای جنوبیُSouth Azerbaijanis’Association - UK
زمان و محل تظاهرات : روز شنبه 22 سپتامبر2007، ازساعت 1 الی 3 بعد از ظهر
BBC World Service, Bush House, Aldwych, London WC2B
نزدیکترین ایستگاه قطار:Holborn و Covent Garden
تماس: Mobile: 07956686785 e-mail: picket@london.com

فراخوان تظاهرات در برابر خبرگزاری بی بی سی در لندن

دفاع ازحق آموزش به زبان مادری در اول مهر ماه
مردم آزادیخواه ترک ؛ملت ترک در آذربایجان با تحمل انواع ستمها در شرایط سخت و دردناکی بسر میبرد. در دهه های گذشته ترکها در ایران شدیدا متحمل ستم و تبعیض ملی در عرضه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره بوده است. آموزش و تحصیل به زبان فارسی در خدمت اسمیلاسیون و فارس سازی ملت ترک و دیگر ملل تحت ستم ملی در ایران است. درهشتادو چهار سال گذشته در ایران زبان فارسی زبان رسمی ، اجباری ، تحمیلی٬ ولی زبان ترکی ممنوع بوده است. بدین گونه شوونیستهای فارس ملت ترک را از ابتدائی ترین حق انسانی یعنی آموزش به زبان مادری محروم کرده اند.
روز اول مهر روز آغازآموزش و تحمیل زبان فارسی بعنوان زبان بیگانگان و اشغالگران به دانش آموزان ترک می با شد. ما آذربایجانیهای مقیم بریتانیا خواهان آموزش به زبان مادری ، رسمی شدن زبان ترکی ورفع هر گونه تبعیض و ستم ملی برملت ترک آذربایجان و دیگر ملل تحت ستم ملی در ایران هستیم. ما در اعتراض به آموزش و تحمیل زبان فارسی در آذربایجان واعتراص به ممنوعیت زبان ترکی در ایران، تظاهراتی را در مقابل خبرگزاری جهانی بی بی سی برگزارخواهیم داشت. از همه آذربایجانیها و انسانهای آزادیخواه ، عربها، کردها، بلوچها و تورکمانها که قربانی سیاستهای شوونیستی فارس ودولتهای حاکم در ایران شده اند دعوت می کنیم در این حرکت اعتراضی شرکت نمایند. تشکیلات آذربایجانیهای جنوبیُSouth Azerbaijanis’Association - UK
زمان و محل تظاهرات : روز شنبه 22 سپتامبر2007، ازساعت 1 الی 3 بعد از ظهر
BBC World Service, Bush House, Aldwych, London WC2B
نزدیکترین ایستگاه قطار:Holborn و Covent Garden
تماس: Mobile: 07956686785 e-mail: picket@london.com

محاکمه غیر علنی ۵ فعال سیاسی آذربایجانی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز

ساوالان سسی:روز یکشنبه، ۱۸ شهریور دادگاه رسیدگی به پرونده ۵ فعال حرکت ملی آذربایجان در شعبه 3 دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.
حسین نصیری,27ساله- فعال حرکت ملی آذربایجان,بعد 82 روز حبس با وثیقیه 30میلیون تومانی آزاد شده بود-
نوراله حسنیان,33ساله-فعال حرکت ملی آذربایجان,بعد 81 روز حبس با وثیقیه 30میلیون تومانی آزاد شده بود-
ابراهیم فرجج زاده,37ساله-فعال حرکت ملی آذربایجان,بعد 82 روز حبس با وثیقیه 10میلیون تومانی آزاد شده بود-
جواد سلمانی,32ساله-فعال حرکت ملی آذربایجان, بعد 82 روز حبس با وثیقیه 10میلیون تومانی آزاد شده بود-
ابولفضل نصریان, 45ساله -فعال حرکت ملی آذربا یجان, بعد 82 روز حبس با وثیقیه 10میلیون تومانی ازاد شده بود

بلاتکلیفی خانواده های بازداشت شدگان زنجان



خبرنگار وبلاگ حق-زنجان : گذشت یک هفته از بازداشت علیرضا متین پور و خانم لیلا حیدری ، خانواده های این افراد در
بلاتکلیفی بسر میبرند و مقامات قضایی زنجان دلیل بازداشت و اتهام این لفراد را اعلام نمی کنند و مراجعه روزانه خانواده ها جهت دریافت اجازه ملاقات بی نتیجه بوده است.
هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات با پدر لیلا حیدری تماس گرفته و اعلام می کنند که خانم حیدری برای ملاقات همسر زندانیش بهروز صفری روز دوشنبه 6 /6/86 به اداره اطلاعات مراجعه نماید.
خانم حیدری نیز در موعد مقرر در اداره اطلاعات حاضر می شود ولی ماموران اجازه ملاقات نداده و اقدام به بازداشت وی می نمایند.
علیرضا متین پور ( برادر سعید متین پور ) نیز همزمان با وی در
محل کارش دستگیر شده و به زندان اطلاعات زنجان منتقل شده است.
گفتنی است که فروشگاه " چیچک " ( به معنی شکوفه ) که با مدیریت خانم لیلا حیدری اداره میگردید پارسال با فشار اداره اماکن و اطلاعات زنجان تعطیل گردید . فروشگاه " چیچک " به عرضه کتاب و کاست و محصولات فرهنگی ترکی می پرداخت.
هم اکنون پنج تن از هویت طلبان زنجان به نامهای سعید متین پور ، جلیل غنی لو ، بهروز صفری ، لیلا حیدری و علیرضا متین پور در بازداشت بسر میبرند علیرغم گذشت بیش از سه ماه از بازداشت سه نفر اول تکلیف آنها هم هنوز مشخص نشده است و بنا به اظهارات یک مقام قضایی قرار بازداشت موقت آنها باز هم تمدید گردیده است.
بهروز صفری ، جلیل غنی لو و برادران متین پور دوم اسفند سال گذشته در مراسم بزرگ داشت روز جهانی زبان مادری نیز بازداشت گردیده بودند.

24 نفر از هویت طلبان منطقه قره داغ به تحمل شلاق و حبس محکوم شدند


میللی شورا- 11 شهریور86 :احکام شعبه 102 دادگاه عمومی جزایی اهر در خصوص 25 تن از فرزندان مبارز و هویت طلب آذربایجان به شرح ذیل صادر شد.
اتهامات هویت طلبان به قرار ذیل است :
شرکت در اخلال نظم و آسایش عمومی با ایجاد هیاهو و جنجال و شرکت در تجمع غیر قانونی مورخ 4/3/1385 اهر و تخریب اموال دولتی و عمومی
محکومین عبارتند از:
1- افشین بزاز قدیم ...حکم: 6 ماه حبس و 70 ضربه شلاق تعزیری
2- کریم کارگر...حکم: 6 ماه حبس و 70 ضربه شلاق تعزیری
3- مرتضی شکری سرقینی...حکم: 6 ماه حبس و 70 ضربه شلاق تعزیری
4- عوض حسن پور...حکم: 6 ماه حبس و 70 ضربه شلاق تعزیری
5- فرهاد حیدری...حکم: 2 سال و 6 ماه حبس و 70 ضربه شلاق تعزیری
6- انوشیروان طهماسبی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود.
7- رامین ایل غمی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
8- رامین بخشی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
9- حسین صفرنیا...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
10- فرید(وحید) برزگر...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
11- مهراد حیدر پور...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
12- محمد جعفری...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
13- مهدی سلیمانی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
14- ابوالفضا اسد زاده...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
15- پرویر باقری...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
16- جلال اسفندیاری...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
17- رضا سلمانزاده...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
18- نار آخشی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
19- ابوالفضل دوست محمدی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
20- رضا سلیمانی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
21- پرویز قانع...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
22- ابراهیم زلفی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
23- امید سیفی...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
24- مجتبی جاملو...حکم: 6 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری که به مدت 5 سال تعلیق می شود
25- امیر محمدی...حکم: بدلیل فقدان شواهد حکم بر برائت داده شده است.
یاد آوری میشود که چند نفر از محکومین بالا سال گذشته مدتی را نیز در بازداشت نیروهای امنیتی بوده و متحمل شکنجه ها و فشارهای زیادی شده بودند.
تصویر احکام صادره را در لینک زیر ملاحظه فرمایید:
http://www.millishura.com/Farsi/azsoz/resimler/eher-3.jpg
http://www.millishura.com/Farsi/azsoz/resimler/eher-1.jpg
http://www.millishura.com/Farsi/azsoz/resimler/eher-2.jpg