Wednesday, September 19, 2007

بلاتکلیفی خانواده های بازداشت شدگان زنجان



خبرنگار وبلاگ حق-زنجان : گذشت یک هفته از بازداشت علیرضا متین پور و خانم لیلا حیدری ، خانواده های این افراد در
بلاتکلیفی بسر میبرند و مقامات قضایی زنجان دلیل بازداشت و اتهام این لفراد را اعلام نمی کنند و مراجعه روزانه خانواده ها جهت دریافت اجازه ملاقات بی نتیجه بوده است.
هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات با پدر لیلا حیدری تماس گرفته و اعلام می کنند که خانم حیدری برای ملاقات همسر زندانیش بهروز صفری روز دوشنبه 6 /6/86 به اداره اطلاعات مراجعه نماید.
خانم حیدری نیز در موعد مقرر در اداره اطلاعات حاضر می شود ولی ماموران اجازه ملاقات نداده و اقدام به بازداشت وی می نمایند.
علیرضا متین پور ( برادر سعید متین پور ) نیز همزمان با وی در
محل کارش دستگیر شده و به زندان اطلاعات زنجان منتقل شده است.
گفتنی است که فروشگاه " چیچک " ( به معنی شکوفه ) که با مدیریت خانم لیلا حیدری اداره میگردید پارسال با فشار اداره اماکن و اطلاعات زنجان تعطیل گردید . فروشگاه " چیچک " به عرضه کتاب و کاست و محصولات فرهنگی ترکی می پرداخت.
هم اکنون پنج تن از هویت طلبان زنجان به نامهای سعید متین پور ، جلیل غنی لو ، بهروز صفری ، لیلا حیدری و علیرضا متین پور در بازداشت بسر میبرند علیرغم گذشت بیش از سه ماه از بازداشت سه نفر اول تکلیف آنها هم هنوز مشخص نشده است و بنا به اظهارات یک مقام قضایی قرار بازداشت موقت آنها باز هم تمدید گردیده است.
بهروز صفری ، جلیل غنی لو و برادران متین پور دوم اسفند سال گذشته در مراسم بزرگ داشت روز جهانی زبان مادری نیز بازداشت گردیده بودند.

No comments: