Wednesday, September 19, 2007

علت بازداشت کامرانی هنوز روشن نیست


میللی شورا-سه شنبه 27 شهريور1386 : بنا به اخبار واصله از زندان اوین آقای صالح کامرانی، فعال حرکت ملی آذربایجان و وکیل مدافع تمامی اقشار جامعه و بخصوص فعالین حقوق بشر در ایران، در بند 209 زندان اوین در سلول انفرادی و در وضعیت بدی به سر می برد. این در حالی است که نه تنها به خانواده ایشان، حتی به همسر وی نیز اجازه ملاقات نمی دهند.صالح تنها یک بار در اولین روزهای بازداشت با خانواده خود تماس کوتاهی داشته است. در این میان بعضی اخبار ضد و نقیض از اعتصاب غذا و انتقال وی به بیمارستان حکایت دارد.
لازم به ذکر است که آقای کامرانی از ناراحتی قلبی مزمن رنج می برند. با این حال آقای کامرانی هنوز تفهیم اتهام نشده و علت بازداشت ایشان هنوز مشخص نشده است و حتی همسر ایشان،خانم مینا اصغری، نیز چندین بار از طرف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم بخاطر اطلاع رسانی در مورد همسرشان، تهدید به بازداشت شده اند.
آقای صالح کامرانی از کاندیداهای شورای شهر تهران می باشند و وکالت افرادی نظیر آقای عباس لسانی،، آقای مهندس امانی(فعال حقوق بشر)، آقای یوسف عزیز بنی طرف(فعال حقوق بشر) و ... را بر عهده داشته است. همچنین وی مقالاتی در باب حقوق بشر و حقوق اجتماعی و فردی و حقوق کودکان در نشریاتی نظیر نشریه وزارت دادگستری و اویرنجی و اویرنجی باخیشی و سایتهای معتبر خبری و حقوقی و علمی نظیر دورنا و ایلنا و... به چاپ رسانده است.

No comments: