Wednesday, September 19, 2007

مهدی پور به زندان اورمیه فراخوانده شد

میللی شورا-سه شنبه 27 شهريور1386 : اورمو نیوز: بنا به اخبار رسیده از اورمیه، به فریدون مهدی پور فعال حرکت ملی آذربایجان در اورمیه ابلاغ شده است٬ روز ۱۵ مهر ۱۳۸۶ خود را به زندان اورمیه معرفی کند. طبق حکم صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه مهدی پور باید حداقل ۱۰ ماه در حبس بماند. مهدی پور بار اول در جريان تظاهرات اول مهر ۱۳۸۵ در اورميه که در اعتراض به ادامه تبعيض زبانی در ايران و عدم تدريس زبان ترکی در مدارس شهرهای مختلف آذربايجان برگزار شد، دستگيرشده بود.
او پس از چند روز بازداشت و بازجويي در زندان اداره کل اطلاعات آذربايجان غربی به قيد ۲۰ میلیون تومان وثيقه آزاد، و پس از محاکمه از طرف قاضي حسين زاده رئيس شعبه سه دادگاه انقلاب اسلامی اورميه به ۳۶ ماه حبس (۳۰ ماه تعلیقی و ۶ ماه قطعی) حبس محکوم شده بود. او در اعتراضات خرداد ماه ۱۳۸۶ مردم اورمیه برای بار دوم دستگیر و بعد از آزادی با قرار وثیقه (۲۰ میلیون تومان دیگر) به ۴ ماه حبس دیگر محکوم گشت.
در دادنامه صادره برای فريدون مهدی پور اتهامات وی اقدام عليه امنيت کشور و همكاری با گروهك تجزيه طلب آذربايجان جنوبی (پان تركيست) ذکر شده بود!

No comments: