Saturday, January 12, 2008

گزارشی از وضعیت آقای ابوالفضل امینی



بر اساس اخبار واصله ابوالفضل امینی از فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی و دبیر جمعیت حمایت از ملت مظلوم قاراباغ صبح امروز یازدهم دی ماه 1386 برابر با یکم ژانویه 2008 در شعبه 19 دادگاه انقلاب تبریز حضوریافته و پس از انجام بازجوئی در دادگاه از طرف قاضی جدید پرونده، وی به زندان مرکزی شهرستان تبریز منتقل گردیده است.
اتهامات وارده به آقای ابوالفضل امینی:
1. اشتراک در اغتشاشات خرداد 1385 ( می 2006 ) در شهرهای تبریز و اهر
2. نگهداری مهمات در منزل
لازم به ذکر است که آقای امینی از جانبازان جنگ بین ایران و عراق می باشد و منظور اداره اطلاعات و قاضی دادگاه از اتهام نگهداری مهمات در منزلش همان ترکشهائی است که طی عملهای جراحی از بدن وی خارج گردیده است. وی همچنین در جنگ قاراباغ نیزعلیه متجاوزین ارمنی شرکت نموده بود.
ابوالفضل امینی هم اکنون متهم دارای شش پرونده در دادگستریهای تبریز،کلیبر، اهر و تهران است که در همه این پرونده ها اتهاماتی در مورد فعالیتهایش در دفاع از حقوق ملی و انسانی ملت آذربایجان بر وی وارد گردیده است و چندین بار از طرف رژیم ایران دستگیر و مورد شکنجه و بازجوئی قرار گرفته است و طی این بازداشتها بارها دست به اعتصاب غذا زده است. وی سال قبل با ارائه سند 50 میلیون تومانی از طرف شعبه 19 دادگاه انقلاب تبریز بطور موقت آزاد شده بود که نهایتا امروز نیز بعد از حضور در دادگاه بلافاصله از طرف قاضی دادگاه روانه زندان شدند ولی بر اساس خبر دریافتی هنوز حکم قطعی در مورد وی صادر نگردیده و به احتمال زیاد با گذاشتن وثیقه دوباره بطور موقت آزاد شوند.

No comments: