Saturday, December 1, 2007

دبیر مؤسسه غیر دولتی أورین خوی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد


اورمونیوز: شیرزاد حاجیلو دبیر مؤسسه غیر دولتی "اَورین" خوی از طرف دادگاه تجدید نظر آذربایجان غربی به سه ماه حبس و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
شیرزاد حاجیلو در اعتراضات روز جهانی زبان مادری در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۰۶ (۲ اسفند ۱۳۸۵) توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بعد از تحمل ۱۵ روز بازداشت انفرادی با قرار وثیقه آزاد شده بود. حاجیلو بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب خوی (قاضی نوروزی) به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و بعد از اعتراض حکم صادره در دادگاه شعبه یکم تجدید نظر اورمیه به سه ماه حبس و یک روز حبس تعزیری تقلیل یافت. این دادگاه بدون حضور متهم (غیابی) به ریاست قاضی اکبری و قاضی حاجی زاده برگزار شد. همچنین پدر این فعال آذربایجانی نیز که در همان تاریخ به همراه فرزند خود دستگیر شده بود قبلا از سوی دادگاه انقلاب خوی به ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم گردیده است.
از طرف دیگر ابراهيم جعفرزاده دبير سابق و از اعضاي هيأت مؤسس مؤسسه اورين که از سوی دادگاه انقلاب خوی به یک سال حبس تعزیری٬ دو سال تبعید به برازجان٬ سه سال محرومیت از فعالیتهای اجتماعی - سیاسی و محروميت از نمايندگي مجلس و نمايندگي شورا به مدت يک دوره محکوم شده است٬ پس از اعتراض به حکم صادره منتظر صدور حکم نهایی از دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی می باشد.

No comments: