Saturday, October 27, 2007

بیانیه فعالین حرکت ملی آذربایجان – اردبیل


وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان نگران کننده است
میللی شورا- جمعه4 ابان: هم وطنان گرامي! ؛چندین ماه از زنداني شدن آقايان سعید متین پور روزنامه نگار،فعال حقوق بشر ، جلیل غنی لو و بهروز صفری از فعالان اجتماعی، صالح کامرانی وکیل دادگستری، مدافع حقوق بشر و عبدالله عباسي جوان، استاد ‏دانشگاه مي گذرد. تاکنون وضعیت زندانیان سیاسی آذربایجان نگران کننده استمقامات جمهوري اسلامي به طرق مختلف به آزار و اذيت آنها و خانواده هایشان پرداخته اند.
تاکنون به هيچ يک از اعتراضات به حق خانواده، دوستان و مجامع حقوق بشر چه در عرصه ملي و چه در عرصه بين المللي پاسخي نداده اند.
مقامات جمهوري اسلامي بدون توجه به این فشارها به شکنجه و آزار و اذیت این زندانیان ادامه می دهد و حتی اعضای خانواده آنها را نیز بازداشت کرده است. عليرضا متين پور برادر ‏سعيد متين پور و ليلا حيدري همسر بهروز صفري از ۶ شهريور ماه بازداشت و هم اکنون در زندان زنجان به ‏سر مي برند.
آزادي خواهان ايران!
رژيم جمهوري اسلامي بدون توجه به اعتراضات مجامع صلح دوست و مدافع حقوق بشر تمامي دنيا، همچنان به خاطر منافع خود فرزندان اين مرز و بوم را مورد آزار و اذيت قرار ميدهد. براي حفظ ارکان حکومت خود دست به هر جنايتي عليه مبارزان، آزادي خواهان و روزنامه نگاران مي زند.
تنها و تنها در پرتو اتحاد و همبستگي تمامي آزادي خواهان، مبارزان راه صلح، حقوق بشر ميتوان اين رژيم آزادي کش را به عقب نشيني وادار کرد.
مبارزان حقوق بشر!
ما دست ياري به سوي شما دراز مي کنيم، براي آزادی زندانیان سیاسی آذربايجاني از شما انتظار داريم، هر آنچه که در امکانات و توان داريد، دريغ ننماييد. با مراجعه به سازمانها، احزاب، شخصيتها و نهادهاي مدافع حقوق بشر در سراسر دنيا صداي اعتراض آزاديخواهان آذربایجانی را به گوش جهانيان برسانيد و از آنها براي نجات جان زندانیان تورک ياري بطلبيد.
فعالین حرکت ملی آذربایجان– اردبیل
۲ مهر ۱۳۸۵

No comments: